DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

stanice

Vítejte na stránce mhavlas.wbs.cz v sekci stanice

Moravské bránice

Nádraží v Moravských Bránicích se nachází na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou, ze které zde odbočuje trať do Oslavan. Obě tratě můžeme najít v jízdním řádu pod číslem 244.
Na nádraží panuje poměrně čilý ruch, prakticky každou hodinu se zde setkávají vlaky jedoucí z a do všech směrů. Zejména v pracovní dny dochází i ke spojování souprav vlaků od Oslavan (přes Ivančice) a od Moravského Krumlova, potom jedou spřažené do Brna. V opačném směru je tomu naopak.
Ve stanici  dosloužila mechanická odjezdová návěstidla, kde má každá dopravní a nákladní kolej "své" návěstidlo. Ve většině jiných stanic s mechanickými návěstidly to bývá tak, že jednomu návěstidlu náleží více kolejí.
Ale fungování mechanických návěstidel v Moravských Bránicích již nemá dlouhé trvání, protože se již dopracovalo na výstavbě nového zabezpečovacího zařízení, jehož součástí jsou i nová, světelná návěstidla.Součástí nového systému je i bourání nákladních (odstavných) kolejí.Které take nemají dlouhého trvání.U některých jsou vytrhány vyhybky úplně a u některých jsou vytrhány pouze tkz.výměny.A poslední dvě ale zřejmě budou sloužit dál (jsou zde umístěny "výkolejky").VE stanici totiž sloužilo elektromechanické zabezpečovací zařízení typu RANK.Nyní již tam slouží JOP.Pod  který patří mor.krumlov,ivančice a silůvky

Ivančice

Nadraží v Ivančicích se nachází na trati Brno-Hrušovany nad Jevišovkou ze které lokálka odbočuje.Stanice je předposlední koncovou zastávkou na trati Moravské Bránice-Oslavany. Na trati panuje každou hodinu ruch kdy je buď to z Oslavan nebo Ivančic vypraven vlak.Ve všední dny a vybraný spoj o svátcích jede vlak do Brna kde se spřaží a pokračuje s vlakem  od Miroslavi.O víkendech a svátcích vlaky ve většině případu jede každou druhou hodinu nebo každou ale do Bohutic(směr Moravský Krumlov).Ve stanici začala sloužít světená odjezdová návěstidla, kde má každá kromě dvou  kolejí "své" návěstidlo. Ve většině jiných stanic s návěstidly to bývá tak, že někdy jednomu návěstidlu náleží více kolejí.Návěstidla začala sloužit letos v prosici.Kde by dokončen JOP-neboli jednotné obslužné pracoviště.Pro některé je to plus-vyšší rychlost,méně častějších zdržení ale mně a pro ostatní co mají rádi vlaky to má i smutné stránky.Např.-zmizení mých oblíbených paní a pána výpravčího. Vlaky se zde vypravují průvodčími ve vlaku a návěstmi.Ale musíme jít dál a brat to i z lepších stránek.Obsluha počítači nové okna střecha ,rozhlas a "SDEMOLOVÁNÍ" starých nepotřebných železničních budov a starého WC které malebnému nádražíčku kazily vzhled.A vše co ke zvýšení konfortu patří.Vlaky i zde mají i vyší traťovou rychlost tudíž se zkrátí cestovní doba.Když jsme u toho,
tak ale i vlaky zde mají vyšší kvalitu (i když jenom Os) .Tak doufám že ta rekonstrukce nejenom v Ivančicích a Mor.Bránich Vám přinese větší pohodlí a konfort.Tudíž lepší  cestování a radost z jízdy.

Miroslav

Nádraží v Miroslavi se nachází na trati 244 Brno-Hrušovany nad  Jevišovkou.V Miroslavi se také budovalo na vytvoření nového zabezpečovacího zařízení.Návěstidla ramenná nahradily světelná a řídí se přes počítač jako v Mor.Bránicích místo hradlového přístroje.Stavědla mají i nový nátěr a nové řetezy.Zmizly i dráty z vjezdových návěstidel které ted vedou v zemi.Ale nevýhodou toho všeho  je to že  teď se musí přestupovat skoro u všech vlaků.Na nepohldné šukafony řady 810.Provoz zajišťují tři dopravní koleje a pro náklad nákladní je jich celkem 5.. Tak snad se ministerstvo polepší a zavede přímé vlaky jako tomu bylo dříve.Protože větší rychlost a komfort kazí právě přestupuvoní na šukafony.Tak doufejme když do toho vložily peníze ať se polepší.   

Silůvky

Stanici najdeme na trati číslo 244 Brno-Hrušovany nad Jevišovkou.Stanice je od roku 2010.Protože začaly zde sloužit nově odjezdová a nová vjezdová návěstidla.Každá  kolej má své násupiště neboli peron.Zastávka byla od devadesatých let kdy zde sloužila jenom dopravní kolej,nákladní a odstavovací (která také byla NÁKLADNÍ)Od vzniku stanice sloužila třemi kolejemi do devadesátých let byla kousek nákladní strhmuta a z ní se stala kolej odstavovací.Od 2010 byla zastávka zase "povýšená"na stanici.Vybudovali se zde nové zavezpečovací zařízení -návěstidla,přejezd,vzjedové návěstidlo.Dále pak nová nástupiště,cedule s elektonickým displejem.Nová výpravna(jenom strhnutí zbytečné části,zateplení,záchodky)potom ještě nové koleje s násypem,byla zde dána ještě nová kolej pro náklad ze zarážkou.S novou výkolejkou.A další drobosti.Celkově to vypadá skvěle sem rád že to  tak zlepšili.Dali do toho hodně peněz.Není to jenom jedna stanice a všechny jsou zlepšeny a doufám že se ještě budou pokračovat v zlepšení.   

Zmizelé Denisovo nádraží

Denisovo nádraží neslo oficialní název Praha-Těšnov a hledali byste ho už marně.Tato národní kultůrní památka,jedna z nejvýznamějších evropských neorenesančních dopravních budov dostavěná roku 1872 podle projektu architekta Carla Schlimpa s pompézní vstupní dvouranou,z uliční strany připomínající římsky triumfápní oblouk se sloupy a sousošími se stala typickým příkladem naprosto necitlivého necitlivého přístupu k pamatkám.padla za oběť výstavbě silničního průtahu v osmdesátých letech minulého století.K této události se váže i zajímavá skutečnost,dokreslující způsob vládnutí a fungování komunisty spravovaného státu.Mladá fronta v roce 1985 tedy nedlouho po demolici nádraží,redaktor vypustil do světa článek o dalších demoličních plánech jako třeba Národní museum apod..Ukázalo se to jako vtip.Která vyvolal bouřlivé reakce stál místo redaktora i šéfredaktora  za drzost svého podřízeného.    

Nádraží Praha-Vyšehrad

Praha-Vyšehrad (do roku 1942 Vyšehrad) je název bývalého nádraží v pražské čtvrti Vyšehrad, u hranice s Novým Městem, na tzv. Pražské spojovací dráze mezi hlavním a smíchovským nádražím. V současné době na této velmi frekventované trati funguje jako výhybna, patří pod stanici Praha-Smíchov a slouží zde ve směně dva signalisté (každý v jednom stavědle) a jeden výpravčí. Secesní budova bývalého nádraží, která byla vyhlášena kulturní památkou, již řadu let chátrá.Pražská spojovací dráha pochází z roku 1872, roku 1882 byla dobudována spojka od Vyšehradu do nádraží Nusle-Vršovice vedoucí Nuselským údolím podél Botiče. (Roku 1883 byl Vyšehrad připojen k Praze.) Do roku 1888 jezdily po trati pouze nákladní vlaky. Začákem 20. století byla trať zdvojkolejněna.Nádraží na přelomu let 19041905 nahradilo dosavadní zastávku na základě požadavku Císařsko-královského ředitelství státních drah.V roce 1948 se osobní vlak po odjezdu z Vyšehradu srazil ve Vinohradském tunelu s posunujícím dílem, kvůli čemuž několik osob zemřelo. V roce 1964 se u nádraží stala nehoda, jejímž následkem vlak vjel do zahrady kamenické dílny.V roce 1960 přestalo nádraží sloužit jako železniční stanice.Po roce 1980 (1988 ?) byla secesní budova opravena, byla položena nová střešní krytina a byly zrekonstruovány některé vnější architektonické prvky, ale oprava se nezdařila a pod fasádu vznikla voda, která ji značně poškodila.V roce 2000 byly náklady na nutno opravu odhadovány na 25 milionů Kč.V roce 2000 jednaly ČD se dvěma vážnými zájemci o koupi budovy, jedna z firem obchodovala uměleckými předměty a nábytkem a druhá bylo nakladatelství, které mělo provozovat i antikvariát.V roce 2001 ministerstvo kultury vyhlásilo objekt nádraží kulturní památkou.V roce 2001 se objevila společnost Nádraží s. r. o. a její představitel Ivan Mečl s projektem vybudovat zde multifunkční kulturní centrum s galerií, knihkupectvím, restaurací, barem, klubem a kinosálem. S Českými drahami s. o. uzavřela nájemní smlouvu a začala s přípravnými pracemi (stavebně-technické průzkumy, čištění kanalizace, úklid, projektová dokumentace…). Při tranformaci Českých drah v roce 2003 došlo ke sporu, zda budova patří Českým drahám nebo Správě železniční dopravní cesty a kdo z nich má podepisovat smlouvy na pronájem.V závěru roku 2004 ČD společně se SŽDC oznámily, že nájemní smlouvu pokládají za neplatnou, protože nájemce nesplnil termíny, ke kterým se zavázal. Společnost Nádraží podala k Obvodnímu soudu pro Prahu 1 na České dráhy i na SŽDC žaloby, v nichž žádá náhradu škod pro maření nájemní smlouvy. Ještě v roce 2007 nebyly žaloby rozhodnuty. Kolem roku 2006 bylo potvrzeno, že budova patří Českým dráhám, resp. že pozemky pod nádražím patří Českým dráhám a budovy SŽDC.Uvažuje se o obnovení stanice. Protože však nynější nádraží stojí v oblouku, uvažuje se o zřízení zastávky v rovném úseku blíže Ostrčilovu náměstí.O objekt usilovala v roce 2007 městská část Praha 2, nabízela Ćeským drahám bezúplatný převod.Chtěla zde vybudovat kulturní a společenské centrum.Rada městské části také chtěla podat stížnost na nečinnost drážního úřadu, který jako speciální stavební úřad měl dohlížet, aby České dráhy budovu nenechaly zchátrat.Do konce května 2007 bylo možno podávat Českým drahám nabídky do výběrového řízení na prodej nádražní budovy. Zadavetel nekladl žádné podmínky ohledně využítí budovy. Údajně ve výběrovém řízení figurovala částka 40 milionů Kč.Podle znaleckého posudku je cena objektu 41 milionů Kč, náklady na opravy odhaduje městská část Praha 2 na 100 milionů Kč. Radní Prahy 2 vyjádřili názor, že za těchto podmínek nemůže koupit nádraží solidní kupec, ale spíše někdo, kdo v něm zřídí například kasino. Praze 2 bylo nabídnuto, aby se přihlásila do výběrového řízení, ale vzhledem k tomu, že nabízená částka by musela být předem odsouhlasena, čímž by vešla ve známost, Praha 2 by tak byla mezi ostatními účastníky soutěže znevýhodněna. Nový majitel měl z výběrového řízení vzejít někdy na přelomu srpna a září 2007.V roce 2007 budovu a okolní areál koupila za 42,5 milionu Kč firma TIP Estate se sídlem ve Vraném nad Vltavou, jejímž vlastníkem je Wall Street Commercial Bank z malého městečka Veneta v Oregonu.Firma nezveřejnila svůj záměr s budovou a novinářům na dotazy neodpovídá.V polovině února 2008 firma zbourala bez projednání s památkáři i s Drážním úřadem památkově chráněnou hrázděnou čekárnu na ostrůvku mezi kolejemi. Památkový odbor Magistrátu hl. m. Prahy jí za to začátkem června 2008 udělil pokutu v nejvyšší možné výši, tedy 100 000 Kč, vlastník budovy se proti rozhodnutí odvolal k ministerstvu kultury. Policie vyšetřuje zbourání čekárny pro podezření z trestného činu zneužívání vlastnictví (§ 258 trestního zákona).Neoprávněné kácení keřů a stromů včetně vzrostlých lip a topolů šetří Česká inspekce životního prostředí a škodu odhaduje na půl milionu Kč, za poškození chodníku hrozí pokuta až 300 000 Kč.31. března 2008 se vlastník budovy dohodl na spolupráci s ateliérem Omikron-K, který zastupuje architekt Martin Kotík. Koncem dubna má být hotový první návrh studie na rekonstrukci a využití objektu, do konce července má být hotová koncepční studie, která bude následně projednávána s městskou částí, s městskými památkáři a s Národním památkovým ústavem. Praha 2 odmítla v roce 2009 plány na dostavbu budov kolem památkově chráněného bývalého nádraží. Budova nádraží by dle studie architeka Martina Kotíka ztratila svůj solitérní charakter a investor by nevybudoval byty.V roce 2009 se o nádraží Vyšehrad hovořilo jako o možném útočišti squatterů vystěhovaných z vily Milada; squatteři zde vyvěsili transparent, o nastěhování se však nepokusili.

Webová stránka byla vytvořena pomocí on-line webgenerátoru WebSnadno.cz